Introducció:
La situació general en molts mercats, tant locals com internacionals, provoca que el nivell d'exigència en l'ajust o reducció de preus sigui major. Això comporta la necessitat, per seguir sent competitius, de millorar la competitivitat disposant d'uns costos que permetin oferir els nivells de preus adequats al posicionament de l'empresa i als requeriments dels mercats.
Moltes empreses han reaccionat davant d'aquesta necessitat d'ajustar els costos analitzant les despeses i retallant tot el possible. En molts casos, això ha provocat tensions i dificultats per seguir mantenint el mateix nivell de qualitat en la proposta de valor que es fa.
És per tot això que cal fer reflexions més profundes i sovint estratègiques per garantir que l'estructura de costos de l'empresa es podrà adequar als nivells de preus presents i futurs assegurant-ne la rendibilitat i sostenibilitat.
Objectiu del seminari:
-
Analitzar aspectes a tenir en compte en l'estructura de costos de l'empresa, més enllà de l'anàlisi tradicional de les despeses i costos directes.
-
Introduir mètodes estratègics que permeten revisar i actuar sobre els costos de l'empresa.
-
Establir estructures de costos adequades a les polítiques de preus en mercats molt competitius.Introduir mètodes per revisar els aspectes claus de present i futur de les empreses.
|