ÀMBIT ESTRATÈGIC
Tota empresa ha de saber on desitja posicionar-se i quins objectius pretén aconseguir a curt, mig i llarg termini per poder desenvolupar unes estratègies adequades que, mitjançant l’optimització dels recursos, la permetin assolir les fites definides. Això permetrà a la companyia a no centrar-se únicament en el dia a dia i actuar de forma molt activa per aconstruir un demà sostenible.
Plantejar l'estratègia d'una organització, implica tres grans passos:
Determinar on som: analitzar la situació tant interna de la companyia com externa en el mercat i el elements que hi poden influir
Determinar on volem arribar: requereix establir la missió, visió, valors i objectius, tant a nivell corporatiu com a nivell d'unitat de negoci.
Determinar com arribar-hi; és a dir, el pla estratègic: la sèrie de decisions que s'han de prendre, basades en factors com:
- Quins productes i serveis oferir
- Quines demandes del mercat satisfer
- A quin segment de clients atendre
- Quina tecnologia utilitzar (o desenvolupar)
- Quin mètode de vendes utilitzar
- Quina forma de distribució utilitzar
- Quina àrea geogràfica a comercialitzar
La implementació de les estratègies requereix d'aquests passos:
Assignar i procurar els recursos necessaris: financers, humans, temps, tecnologia, etc.
Establir l'estructura humana: estructura jeràrquica, equips, persones, etc.
Establir responsabilitats: cada tasca o procés ha de ser responsabilitat d'una persona o un equip.
Revisar el procés: avaluar els resultats, i fer els ajustaments necessaris.
En l'àmbit estratègic AICON Consultors de Gestió desenvolupa, entre altres, projectes de: